Ilyen egy szakmai nap a Mevid zrt.-nél.
2024 júniusában cégünk egy különleges szakmai napot szervezett 5. osztályos általános iskolásdiákok számára. Az esemény célja az volt, hogy a gyerekek bepillantást nyerjenek különböző szakmákba, a munka világába, és megismerkedjenek a munkavégzés különféle aspektusaival.
Hat különböző szakma bemutatásával igyekeztünk inspirálni és oktatni a jövő generációját. Sőt, duális képzőhelyként még egyszerűbb volt reprezentálni az adott szakmák jellegzetességeit a tanulók számára.
A gyerekek az alábbi szakmákkal ismerkedhettek meg:
1. Pincér, Barista, Bar Tender - több, mint egyszerű kiszolgálás
Kollégáink bemutatták, hogy a pincérek, baristák és bar tenderek munkája több, mint egyszerű kiszolgálás - sokrétű feladat, amelyekhez nemcsak szakmai tudás, hanem kiváló kommunikációs készség, érzék és kreativitás is szükséges.
Mindemellett érdekes pincéreszközöket tekintettek meg, valamint megtanulták, hogyan kell megfelelően felteríteni egy asztalt. Sőt, egy izgalmas kihívásban is részt vettek; elkészítették saját alkoholmentes koktéljukat, amely minden gyermek tetszését elnyerte.
A program során a gyerekek megértették, hogy a vendéglátás milyen fontos szerepet játszik a vendégek elégedettségének biztosításában és a vendégtéri élmény megteremtésében. A pincér munkája nemcsak a rendelés felvételéről és az ételek felszolgálásáról szól, hanem arról is, hogy hogyan tegyék felejthetetlenné a vendégek étkezési élményét a kedvességükkel és szakmai tudásukkal.
2. Szakács munkakör, és a pizzakészítés rejtelmei

A szakácsok munkájának bemutatása során a gyerekek megismerhették az ételek elkészítésének művészetét és tudományát, és mindazt, hogy hogyan képes egy jó szakács ízletes, mennyiségileg, minőségileg és esztétikailag kiváló ételeket készíteni, gasztronómiai élményt adni. Különösen élvezetes volt a gyerekek számára a pizza készítés, ahol kipróbálhatták a pizza tészta, a pizza szósz készítését, a nyújtást, formázást és a feltétek felhelyezését.
A szakácsok munkája igazi művészet, amely kreativitást és precizitást igényel. A szakácsok gondos odafigyeléssel hozzák létre az ízben és textúrában összeillő ételeket.
Mindez inspiráló hatással volt a résztvevőkre.
3. Cukrász - aki megédesíti a mindennapokat

A cukrászok világa mindig varázslatos a gyerekek számára. A szakmai napon lehetőségük nyílt megtanulni, hogyan készülnek a finomabbnál finomabb sütemények, és láthatták azt is, hogy egy cukrász munkája nem csak a süteménykészítésből áll; rendet tartanak, takarítanak, és munkájuk része az áruátvétel és az alapanyagok előkészítése is.

A diákok saját kezűleg díszítették süteményeiket, miközben megértették, hogy a cukrász szakma sok türelmet és kreativitást igényel. Az édességek készítése nem csak munka, hanem igazi művészet is.
4. Takarítás
Bár a takarítás nem mindig a legizgalmasabb munkakör, ám igyekeztünk a gyerekek számára megmutatni azt, hogy ennek ellenére milyen nagy fontossága van. A takarítás bemutatása során a gyerekek megértették, hogy a tisztaság nemcsak az esztétikumról szól, hanem az egészség megőrzésének egyik alapfeltétele is.
Ezen kívül megismerkedtek a különféle takarítógépekkel és eszközökkel, valamint ágyneműhúzási versenyen vettek részt. Az ágyneműhúzási verseny során a gyerekek nemcsak szórakoztak, hanem megtanulták, hogy a szállodai munka nemcsak a vendégekkel való foglalkozásról szól, hanem rengeteg láthatatlan és értékes feladat is tartozik hozzá.
5. Hotel recepció
Mi történik a hotel recepción a pult mögött? Csak beszélget és útba igazít? A gyerekek megtanulták, hogy egy recepciósnak közel sem ennyi a feladata. Rengeteg különböző feladatot foglal magába a hotel recepció, legyen szó a vendégek fogadásáról, ajánlatkészítésről, a visszajelzések begyűjtéséről, a kulturális, szabadidős és sport programok bemutatásáról, a napi pénzügyi elszámolásokról, a takarításirend megszervezéséről, az utazási irodákkal történő kapcsolattartásról, vagy az online felületek kezeléséről. Mind a hotel recepción dolgozó munkatárs végzi.

Vendégeket fogad, útbaigazít és sok más feladatot lát el.
A recepciósok azok, akik elsőként találkoznak a vendégekkel, így munkájuk kulcsfontosságú a vendégek pozitív élményének biztosításában, éppen ezért a gyerekek feladata az volt, hogy az érkező vendégek bejelentkezését lebonyolítsák – szimuláció keretében - és egy rövid programjavaslatot állítsanak össze a Pécs városában található érdekességekről.
6. Cégvezetői feladatok

A nap folyamán cégvezetőnk, Fodor Péter játékos módon mutatta be a résztvevőknek a Mevid Zrt. működését.
Egy jól működő vállalat nem létezhet vezető (illetve vezetők) nélkül, így cégvezetőnk bemutatta a gyermekeknek játékosan és érthetően, hogy pontosan mit is jelent ebben a pozícióban dolgozni, és ennek kapcsán hogyan tervezi, szervezi, irányítja és kontrollálja a cég erőforrásait, munkatársait és tevékenységeit.
Körbejárták központi irodaházunkat is, ahol a HR, a marketing és a pénzügyi feladatokról kaptak információkat, valamint a Hotel igazgatójának feladataiba is bepillantást nyertek.
A szakmai nap tapasztalatai

A szakmai nap nagy sikerrel zárult, a gyerekek rengeteg új ismerettel és élménnyel gazdagodtak. Az egyes szakmák bemutatásával megértették, hogy mindegyik fontos és értékes, azok egytől egyig hozzájárulnak a társadalom jólétéhez. Az esemény célja, hogy inspiráljuk a fiatalokat, és segítsünk nekik felfedezni saját érdeklődési körüket és képességeiket, remélve, hogy megtalálják azokat, és a későbbiekben a megszerzett tapasztalataik segíthetik őket a pályaválasztás során.
A Mevid zrt. büszke arra, hogy hozzájárulhat a jövő generációjának oktatásához és inspirációjához. Reméljük, hogy a gyerekek megtalálják a számukra leginkább megfelelő hivatást, amelyben szenvedéllyel és elkötelezettséggel tudnak dolgozni.
Ezúton is köszönjük minden kedves kollégánknak a magas színvonalú részvételt!
Comments